donderdag 9 augustus 2012

Week 5!

Ennn het is alweer donderdag, week 5! Hierna nog maar 3 weekjes te gaan.. de tijd gaat snel!

Deze week ging weer prima wat animatie betreft. Ik had veel nieuwe kids en die vonden het allemaal hartstikke leuk. De spooktocht op maandag was een groot succes! De kinderen hadden 's ochtends in de miniclub spook-kostuums, maskers en heksenhoeden gemaakt dus die zagen er heel griezelig uit. De opdracht was om 8 letters, verspreid over de camping, te vinden en daarmee een woord te vormen. Die letters werden echter 'bewaakt' door spoken en geesten, waahhh! Ik had twee oudere meisjes gevraagd om als spook te spelen en dat deden ze vol overgave haha, heel leuk. De kleinere kinderen vonden het allemaal hartstikke spannend en aan het eind van het spel kreeg ik veel complimentjes van ouders die het heel leuk vonden :)

Verder kwam levend stratego (wederom een succes) en het grote ruilspel nog langs. Bij het ruilspel hadden we aan het eind een behoorlijke bult eten en alles hebben we eerlijk verdeeld. Het is me opgevallen dat sommige kinderen het heeel moeilijk vinden om te delen, het liefst proppen ze zo snel mogelijk 2 handjes chips en 3 koekjes in hun mond, zodat niemand anders het op kan eten. Dan valt me op dat je als animatrice opeens ook een opvoedende rol hebt en ze dingen moet leren en moet verbieden. Best lastig soms!

Verder hoor ik van veel ouders dat ze denken dat dit mijn echte baan is, of dat ik hiernaast in een peuterspeelzaal of op een school werk haha. Vandaag zei een man: 'ja je doet het met zoveel overgave, ik vraag me dan af waar je al dat enthousiasme vandaan haalt!'. En ik zei toen: 'de blije kinderen, daar doe ik het voor :)'. Ouders zijn over het algemeen erg verrast dat ik universiteit doe en niet iets met kinderen. Ze zeggen regelmatig: 'ja je doet het zo goed met de kinderen, je zou denken dat dit je roeping is!'. Haha erg leuk om te horen, misschien kan ik nog een paar jaar Pabo achter m'n studie gooien?
Vandaag kreeg ik ook nog een mooi compliment van een moeder, die zei dat ik precies wist aan te voelen wat de kinderen nodig hebben en nooit te dominant in de groep ben. 'Je laat ze gewoon hun gang gaan en je grijpt in als dat nodig is, dat doe je heel goed!'. Jeeej fijne dingen om te horen :)

En ik heb heel leuk nieuws, want... morgen komt Geart-jan langs! Mijn lieve vriendje komt helemaal uit Nederland gereden om mij 4 daagjes te bezoeken :D Hij slaapt nu nog een nachtje ergens in Luxemburg en zal morgenmiddag aankomen. Woesjj! Vrijdagmiddag- en avond ben ik vrij, evenals zaterdag natuurlijk. Genoeg tijd om leuke dingen te doen dus!

Lucia vertelde me dat de animatrice vorig jaar op maandagochtend gewoon 'streekmarkt in Louhans' op het programma zette en dan geen miniclub had. Ik ga aan m'n bazen vragen of ik dat misschien voor deze keer ook kan doen, dan kunnen Geart-jan en ik daar maandag ook heen! Ik was daar best verbaasd over trouwens, want m'n bazin vertelde ook dat zij maar 1 keer per week minidisco deed. En zover ik weet ook geen aquagym.. terwijl ik 3x per week minidisco heb en 3x per weerk aquagym. Ik heb het gevoel dat ik dit jaar een veel drukker programma draai haha. En dat terwijl ik nog steeds het gevoel heb dat ik elke keer nog beter en beter moet zijn, omdat (vooral de bazin..) nog niet 100% tevreden is.
Maar misschien kan er gewoon geen complimentje vanaf en zeggen ze volgend jaar tegen de nieuwe animatrice: 'ja nou die van vorig jaar deed het veeel leuker..' haha. Dat zullen we nooit weten :P

Het afwassen, wat ik nu 2x per week moet doen, is nog steeds zwaar en niet leuk, maar opzich is het wel gezellig in de keuken. De afgelopen dagen hebben ze mijn minidisco CD gedraaid haha (alsof ik die nog niet genoeg hoor). Het nachtzwemmen vanavond was ook weer ouderwets leuk, met veel iets oudere kinderen. De bazin heeft ook gezegd dat ik meer moet doen voor oudere kinderen dus ik hoop dat ze dit leuk vonden!
Nu ga ik heerlijk slapen, morgen begin ik weer om 9 uur met aquagym!


Mijn praaachtige nagels, gelakt door 3 dames tijdens het nagellakuurtje vandaag. Het commentaar tijdens het lakken was ook leuk: 'wow ik kan dit vet goed, we zouden echt een nagelsalon moeten oprichten op de camping hier!' terwijl ik gewillig toekeek hoe ze mijn nagelriemen en vingers ondersmeerden met nagellak :')


Ik met Danique en Brechtje, mijn spoken voor de spooktocht. Zijn we niet mooi?

2 opmerkingen:

  1. I had fun reading this post. Very informative as well. I didn’t know the procedure can be easy. your blog is very nice.Thanks for posting this important blog on your website. I appreciate your efforts to bring such a huge list for us. Nice feeling by reading this types of things…thanks…
    vakantiehuisje frankrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great work you have done by sharing them to all. simply superb. Thanks for a nice share you have given to us with such an large collection of information.
    vakantiehuis dordogne

    BeantwoordenVerwijderen