zaterdag 4 augustus 2012

Tochtje naar Bourg-en-Bresse

Salut!

Deze week ging weer snel voorbij, want voordat ik het wist waren mijn ouders er al! Ik had gereserveerd bij een chique restaurant in Louhans (ja, als je ouders er zijn dan moet je het er ook van nemen natuurlijk) en we hebben heerlijk gegeten. Telkens als de ober kwam moest ik het woord doen (in het Frans natuurlijk) en dat ging nagenoeg perfect. Hoera!
Op donderdag zijn we na mijn miniclub naar Lons-le-Saunier geweest om te lunchen en te shoppen. Dit was ook erg leuk en gezellig :) En mama en ik hebben beiden wat leuks gescoord bij Kookai, waar de sale geweldig is.

Vrijdagochtend vertrokken de Snellinkjes alweer en werd ik weer alleen achtergelaten :( Gelukkig had ik maar een kort dagje en kon ik vrijdagavond lekker chillen. Ik besloot last-minute om op mijn vrije dag naar Bourg-en-Bresse te gaan, een ander stadje in de buurt. Zo gezegd, zo gedaan, en zo werd ik om om half 1 op het station van Saint Amour gedropt. Hier moest ik 1,5 uur wachten op mijn trein haha, maar ik heb me vermaakt met een Glamour uit Nederland en mijn camera. De kaartjesautomaat was kapot en er hing een briefje bij dat je jebillet bij de controleur moest kopen. Toen de trein echter kwam zei de controleur dat het pas de probleme was, dus stapte ik in zonder kaartje. Na twintig (gratis) minuten in een verbazingwekkend moderne trein (daar kan de NS nog wat van leren..) kwam ik aan in Bourg. Ik had al even uitgezocht waar ik heen moest, maar het was in het echt een behoorlijk stuk lopen. Gelukkig scheen de zon en ik kwam zonder kleerscheuren in het centrum aan. Aaah winkelen! Ik heb heerlijk rondgewandeld en in allerlei winkels gekeken. Toen het begon te regenen zocht ik een overdekt terrasje op waar ik een cappuccino (met slagroom, yeah) bestelde. Alleen stadjes bezoeken is eigenlijk best chill, al mis je soms iemand om even tegenaan te kletsen. Na mijn cappuccino besloot ik nog naar het beroemde klooster van Bourg-en-Bresse te gaan en dit was werkelijk prachtig! Tevens had ik het geluk een jazz-band aan te treffen in de tuinen van het klooster, wat het helemaal afmaakte. Er was toevallig ook een schilderij tentoonstelling, die ik - heel cultureel verantwoord - een halfuur heb bestudeerd.

Om 6 uur besloot ik terug te lopen naar het station en na een flinke wandeling kwam ik daar weer lekker vroeg aan (aangezien mijn trein terug om 19:19 pas ging :')). Deze trein was wederom een hele verademing, met tapijt en gordijntjes en de zachtste stoelen die je ooit hebt gevoeld in een trein. Het voelde als een retro woonkamer waar alleen nog een goed boek en een kop thee misten. NS, waar blijven onze zachte-retro-woonkamer treinen??

Net lekker pizza gegeten en een biertje gedronken, en vanavond ga ik vroeg slapen!

Bonne nuit!


Uit verveling wat foto's maken tijdens de 1,5 uur wachttijd.


Het verlaten station van Saint Amour.


Even neergestreken op een schattig terrasje.


Het klooster in Bourg-en-Bresse, wat gek genoeg zomaar opeens opduikt langs een random straat.

Moi, voor het klooster.


De fijne woonkamer-trein, wiejjj

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen