dinsdag 14 augustus 2012

Genève, Louhans en een heleboel kinderen.

Heee!

Jullie hebben een paar dagen niets van me gehoord, want.. Geart-jan was hier natuurlijk! En met je lieve vriendje op bezoek heb je natuurlijk wel iets anders te doen dan bloggen en facebooken haha. Zo hebben we gezwommen in het zwembad en het meer, zijn we naar Genève gereden, waren we getuige van een heuse optocht in Louhans, hebben we samen 3 miniclubs gedraaid en hebben we er opeens 30 kinderen bij gekregen.

Ten eerste Genève, want ja, dat was een heel avontuur! Zoals dat altijd gaat bij Geart-jan en mij, besloten we vrij impulsief om op mijn vrije zaterdag naar Genève te rijden. We hadden geen research gedaan en wisten dus vrijwel niks. Ik dacht zelfs dat ze in Zwitserland ook met de euro betaalden :') De tolwegen kostten heen en terug al 30 euro en om in Zwitserland te mogen rijden moesten we ook nog een vignette kopen van 40 Frank. Haha, slik.. duur grapje :P
Toen we eenmaal in Genève waren aangekomen hadden we al vrij snel een goeie parkeerplaats gevonden; niet ver van het centrum en niet belachelijk duur. Omdat we dus eigenlijk totaal geen idee hadden wat ons te wachten stond waren we positief verrast. Genève is echt een supermooie stad! Veel hoge gebouwen, wat het heel stads en internationaal doet lijken, maar tegelijkertijd ook gezellige buurtjes met terrassen en oude huisjes. En dan dat water! Superblauw en in overvloed aanwezig.. erg mooi. Toen we door het centrum liepen haalden Geart-jan en ik opgelucht adem voor het wederom slagen van een impulsieve actie, haha.
We hebben heerlijk rondgelopen en zelfs wat geshopt (bij een H&M, de eerste die ik zie sinds ik in France ben. Hoera!). Ook ontdekten we een heel gezellig buurtje waar we even een pauze hebben gehouden en romantisch op een trappetje hebben gezeten. Aan het eind van de middag zijn we nog door een park langs het water gelopen, waar allerlei eet-tentjes stonden en muziek werd gedraaid. Er bleek een groot feest te zijn in Genève, wat daar een maand lang duurt. Echt supergezellig en heel veel mensen! Het leek net een groot pretpark :)
Ik ben een beetje mijn hart verloren aan Genève en wil volgend jaar weer terug haha.

Zondag gingen we even naar Louhans, omdat ik daar nog niet in het centrum geweest was. De stad was volledig verlaten en alle winkels waren dicht. We liepen wat rond maar dachten; 'nou, hier is ook geen flikker te doen dus.' Tot ik opeens een aantal mensen op de stoep zag staan. En nog meer mensen, en nog meer. Bleek heel Louhans te zijn uitgetrokken voor een heuse optocht! Geart-jan en ik lachten ons natuurlijk dood, want wie verwacht opeens duizenden mensen langs een straat te zien staan? Haha! De optocht bestond uit allerlei praalwagens uit de streek en ook wat dansgroepen en orkesten, superleuk om te zien!

Verder hebben we dus veel tijd doorgebracht op de camping, want ik moest natuurlijk ook gewoon werken! De kindjes wisten na 2 dagen al waar we stonden ("Ik weet waar juf en haar vriend staan!!' .. weg anonimiteit) en dus hadden we constant kindjes aan de tent staan haha. Geart-jan heeft gezellig meegedaan met het dierengeluidenspel, het levend stratego, voetbaltoernooi en de miniclub. De kids waren helemaal gek op hem (vooral de meisjes) en ons als stel, en we hebben de nodige tekeningen ontvangen met 'Jan + Marjolijn = smoorverliefd" en "liefe marjolijn en jan, juli zijn lief' hahaha. Als je nog niet verliefd bent dan word je dat wel op een camping met zoveel kids die het helemaal fantastisch vinden haha. Ook riep een kindje een keer toen Geart-jan naar onze tent liep: "Juf, je man!" haha.

Over de miniclub gesproken, we hadden vandaag met het lampionnen maken weer volle bak! Er moesten 2 tafels bij en het was weer een lekkere chaos haha. Na 4 weken alleen maar Nederlandse kindjes heb ik nu eindelijk ook weer wat Franse kids, die superlief zijn. De oudste, die is bijna 14, is echt heel aardig en doet heel creatief mee met de miniclub (terwijl hij daar eigenlijk al veel te oud voor is haha). Mijn Frans gaat ook al een stuk beter, ik wist het gisteren zelfs voor elkaar te krijgen Levend stratego in het Frans uit te leggen (hoera!). Dat was me aan het begin van deze vakantie nooit gelukt haha.

Maar.. aan alle leuke dingen komt ook een eind, en vandaag is Geart-jan weer naar huis vertrokken. Dat was dus wel weer even een vervelende middag en avond :( Ik mis 'm nu alweer vreselijk, maar nu hoef ik nog maar 2,5 week te gaan! Nog even volhouden dus.



Naar Geneve karren, woehh.


Blij dat onze tocht gelukt is en we in de mooie stad zijn aangekomen.


Het park met allerlei eettentjes en gezelligheden, het lijkt wel een pretpark zo!


Het kleurrijke monopoly-geld van Zwitserland haha.


De leukste foto in het romantische Geneve <3


De optocht in Louhans. Snap je nu waarom we zo hard moesten lachen? Al deze mensen waren dus in 1 straat verstopt haha.


De prachtige 'trouwkaart' van de kinderen hahaha.

1 opmerking: