maandag 23 juli 2012

Dubbele animatie, dubbel zo leuk

Salut!

Ik heb goed nieuws: het programma ging gister supergoed! 's Ochtends maakten we indianentooien en rammelaars, daarna hadden we een voetbaltoernooi wat erg leuk was, daarna minidisco en daarna nog levend stratego. Ik had dit nog nooit georganiseerd maar na flink wat informatie te lezen op de 'scout-wiki' wist ik alles van het spel. In plaats van de originele variant besloot ik een dierenvariant te doen, omdat dit iets makkelijker en leuker is voor de kinderen. Zo werd de Maarschalk bijv een Olifant, een spion een muis (want de olifant is bang voor de muis!) en de bom een klem :) Iedereen vond het hartstikke leuk en we hebben drie potjes gedaan. Aan het eind van het spel waren de kinderen nog zo enthousiast en actief dat ze spontaan met een estafette rond het meer begonnen haha.

Vanochtend was er aquagym en ik had voor het eerst een echte aerobics-muziek CD (van Anne geleend). Erg fijn om erbij te hebben, dus ik ga even een manier vinden om ook zo'n cd'tje te branden. Omdat veel mensen naar de markt in Louhans zijn op maandagochtend was de lampionnen-maken niet zo druk als vorige week. Jammer! Maar vanavond gaan we er gewoon een leuke optocht van maken. We hebben afgesproken met de kindjes dat we allemaal in pyjama gaan (Anne en ik dus ook haha!)

Verder heb ik het er nog met Anne over gehad en zij was erg tevreden over me. Wel moet ik nog iets meer interacten met de kids tijdens de miniclub en de disco. Het is heel erg fijn om haar erbij te hebben (en gezellig!) Af en toe neemt ze het even over en laat ze zien hoe zij het doet, zodat ik een voorbeeld heb, en daarna gaat het al een stuk beter! Het is ook veel makkelijker als je weet wat je moet doen, ipv dat iemand zegt: 'ja je doet het niet goed.' zonder daarbij te zeggen WAT ik dan moet verbeteren. Op die manier kun je ook niets leren.
Anne heeft ook even met de eigenaar gepraat en die zei ook al dat hij veel verbetering had gezien de afgelopen dagen en dat hij over het algemeen ook tevreden was. Dus tjakka, die hebben we binnen! De eigenares moet misschien nog even overtuigd worden, maar daar ga ik niet teveel aandacht aan besteden. Zolang Zomerjobs en 1 van de eigenaren tevreden over me is én ik het leuk heb vind ik het prima :P

Met Anne heb ik naast een animatie-partner ook een fotograaf gekregen. Hieronder dus wat leuke kiekjes van mij aan het werk :)

"jeeej voetballen is leuk!' (dit werd enigszins onder dwang gedaan :P)


De ketchup song in de minidisco (wees even geschokt door mijn bruinheid)


Blondies in de miniclub!


Vroege actievelingen bij de aquagym

En tot slot nog mijn mooie jurkje waarvan ik jullie nog een foto schuldig was (het was liefde op het eerste gezicht).

1 opmerking:

  1. Goed om te zien dat het weer wat makkelijker gaat! Zoals anderen al zeiden moet je je denk ik minder van de campingeigenaren aantrekken dan dat je eigenlijk zelf denkt te moeten. Je werkt er om die kinderen een mooie tijd te geven en met ze leuke dingen te gaan doen. Niet om die campingbazen te plezieren in eerste instantie;-) Wel is het een stuk makkelijker en plezieriger werken als de campingbazen tevreden over je zijn. En bedenk je dat je het direct zal horen als er iets minder goed is en dat als er iets wel goed gaat je dit minder snel zal horen. Relatief vallen de paar opmerkingen over je functioneren dus reuze mee moet je maar denken. Ze zullen je toch niet zomaar weg sturen omdat ze dan niet één twee drie een ander hebben gok ik.

    Wat ik zelf in Zeeland twee jaar terug ervaren heb toen ik op een vakantiepark in Domburg werkte voor enkele weken was dat ik kritiek ook sneller iets te hoog opnam. Het legt je al snel een druk op die eigenlijk niet nodig is omdat je het zelf wat groter opvat dan het is. Misschien heeft dat te maken met de situatie dat je toch een beetje uit je 'comfortzone' bent op een andere plek die je niet goed kent.
    Daarbij wil je natuurlijk alles zo goed mogelijk doen om er echt wat moois van te maken.
    Laat je daar dan ook mooi niet door van de wijs brengen en ga af op wat je zelf denkt en ziet bij de kinderen waar je het programma voor doet.
    Je hebt een sterk argument tegenover je leidinggevenden als je simpel het plezier van de kinderen aanhaalt waarmee je werkt. Als je campingbazen slim zijn zorgen ze dat je je op je gemak voelt en zien ze dat je die kinderen tot nu toe prima hebt weten te vermaken.

    Succes verder! Ik blijf je blog volgen. Schrijven ben je trouwens niet verleerd sinds je BEAT! periode, gezien je boeiende losse schrijfstijl haha ;-)

    Groeten,
    Rens

    BeantwoordenVerwijderen